Jak wypromować przestrzeń coworkingową?

Autor: Coworking w Polsce | Data publikacji: 2020-05-22 12:15:01 | Data aktualizacji: 2020-05-28 11:40:09

Jak wypromować przestrzeń coworkingową?

Wiele początkujących przedsiębiorców boryka się z problemem w jaki sposób skutecznie wypromować swój produkt, projekt czy też usługi.

Nie raz problemem jest ograniczony budżet. W tym krótkim artykule przedstawię jak wypromować przestrzeń coworkingową bez wielkiego budżetu, a skutecznie.

 

Social media

Profile w mediach społecznościowych to bardzo ważny aspekt promocji nowego przedsięwzięcia. Pamiętajcie tylko, że promocja w mediach społecznościowych nie powinna mieć charakteru czysto produktowego, nie może to być chamskie wciskanie naszych usług i informowanie jedynie o ofertach. Warto zaangażować użytkowników, warto użyć trochę humoru, warto informować również o życiu całej społeczności biura, a nie tylko o firmie jako takiej. Niech to będą profile, które sami byście chcieli zasubskrybować lub polubić. Niezwykle ważne jest też to aby prowadzić je w sposób ciągły, szybko reagować na komentarze i wiadomości. Brak odpowiedzi to stracony klient.

Dłuższe przerwy lub też zapomniane profile to zmora wielu firm, nie tylko z tej branży. Potrafią odstraszyć potencjalnych klientów.

 

Strona www

Mylą się ci którzy myślą, że w dobie wszechobecnych mediów społecznościowych strona nie jest ważna. Strona, która w przystępny sposób pokazuje ofertę naszego biura, która jest przejrzysta i działa na urządzeniach mobilnych to konieczność.

Bardzo ważnym aspektem promocji, który wiąże się z posiadaniem strony internetowej jest także odpowiednie jej wypozycjonowanie w wyszukiwarkach. Nie jest to usługa tania, ale warto w nią zainwestować. Dlaczego? W końcu łatwiej przekonać do współpracy klienta, który sam do nas trafia i wie czego chce ;) Warto skupić się na frazach lokalnych, np. „coworking warszawa”, „biuro coworkingowe Kraków” niż ogólnych „biuro coworkingowe” czy „co-working”. Wypromowanie się na hasła ogólne, czy też globalne pochłania więcej pracy i większy budżet, a nam zależy na znalezieniu klientów, którzy szukają biura w rejonie naszego działania. Chyba, że prowadzimy sieć biur coworkingowych, wtedy należy dokładnie przemyśleć strategię pozycjonowania i budowania całego wizerunku i promocji naszej sieci.

 

Google Maps

Mnóstwo lokalnych wyników wyszukiwania (zawierających w zapytaniu nazwę miasta) pokazuje nam wyniki z Google Maps. Dlatego warto postarać się o stworzenie wizytówki i zatwierdzenie lokalizacji. Jest to usługa bezpłatna, a weryfikacja trwa kilka dni. Warto też czasem ją odświeżyć, dodać nowe zdjęcia czy zaktualizować godziny pracy i dane kontaktowe. Nie zapomnijcie też o odpisywaniu na komentarze i oceny pozostawione przez klientów.

 

Serwisy i aplikacje dla coworkerów

Rozkwit branży coworkingowej spowodował bum na serwisy i aplikacje skierowane dla coworkerów i biur coworkingowych. Istnieje ich na rynku mnóstwo. Dodanie naszej lokalizacji do większości z nich jest darmowe. Czasami pobierane są prowizje od dokonanych rezerwacji lub abonament za dodatkowe opcje. Wybór, z których z nich chcecie skorzystać do promocji waszego biura oraz jaką ofertę wybierzecie (płatną czy darmową), pozostawiam wam. Od siebie tylko dodam, że lepiej dodać biuro tylko do kilku z nich, tak aby nie stracić kontroli nad wizytówkami swojego miejsca i nie zapomnieć o ich aktualizowaniu (np. cen, zdjęć czy godzin otwarcia). Warto też zwrócić uwagę na to, które z nich cieszą się największą popularnością i ilością użytkowników.

 

Serwisy regionalne i lokalne media

Dzięki reklamie w lokalnych mediach trafimy do grupy odbiorców z naszego regionu. Może niekoniecznie zainteresowanych usługami biura coworkingowego, może niekoniecznie jeszcze wiedzą o tym czym jest coworking, ale może się zdarzyć, że ich zainteresujecie swoją ofertą i przy okazji uświadomicie o istnieniu takiego zjawiska.

 

Ogłoszenia

Czasami gdy macie wolny kawałek biura lub chcecie sprzedać usługę związaną z wynajmem powierzchni warto skorzystać z katalogu ogłoszeń lub specjalnie stworzonych do tego grup. Czasami w ten sposób klient łatwiej znajdzie waszą ofertę.

 

Współpraca

Warto podejmować współpracę z różnymi podmiotami tak aby uzupełniały waszą ofertę. Czasami z obopólną korzyścią dla firm, a czasami z korzyścią dla waszych klientów.

 

Wydarzenia

W waszej przestrzeni musi się coś dziać. Czasami nie muszą to być rzeczy ściśle biznesowe. Czasami może to być wydarzenie kulturalne, muzyczne, artystyczne, mogą to być wernisaże albo warsztaty. Niech się dzieje. Zdawajcie relacje, wrzucajcie zdjęcia, oznaczajcie ludzi. Gdzieś w trakcie takich wydarzeń wspomnijcie nienachalnie czym się zajmujecie, czemu służy to miejsce. To zaprocentuje na przyszłość. Jeśli ludzie dobrze zapamiętają sobie was i waszą przestrzeń to później wrócą tutaj z biznesem lub polecą ją komuś znajomemu.

 

I najważniejsze...

...zadowoleni klienci. Nikt nie zrobi lepszej reklamy Waszego biura jak zadowoleni z obsługi klienci.